Min alldeles egna religion

Jag sitter just nu och försöker få ihop en egen religion. Det är ganska så svårt att formulera sig rätt och få det att låta trovärdigt. Dessutom så är den inte så positiv och härlig. Ungefär såhär ser jag på det hela:

Big bang kom, nytt liv, dinosaruier, katastof, dem dog. Nytt liv, apor, människor. Vi människor har nu uppgifter som ska göras, som "någon" prickar av en efter en, som atombomben, mirakelmediciner och så vidare. Våran uppgift som människa är att vara en testkanin, och hitta på nya upptäckter. och den största "uppfinningen" är att reda våran jord, den ligger högst på listan och är näst intill omöjlig. Vi kommer aldrig klara detta utan ha förstört jorden redan innan och ett nytt Big bang tar form. BOM!
Och där har vi jordens omlopp och min oerhört nedstämmande religion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0