Göteborg - Liseberg

Igår var vi i Göteborg och såklart på Liseberg. Dagen regnade bort och jag har börjat må illa av karuseller. Detta förtvivlar mig något enormt, jag älskar ju berg och dalbanor!  Men det är väl bara att inse, man börjar bli gammal ;)
Ännu en sak som har lite "Du börjar bli gammal stämpel" är att Jag, Mange, Mamma och Pappa tog platser tidigt till Lotte på Liseberg. När det blev sändning satt Mamma och Jag glatt och sjöng med till låtarna. (Dessutom fick jag vara med i tv, det var ju halva nöjet om man heter Johanna och är kamerakåt)
Såhär såg dagen ut, fångad utifrån min kameralins.

¨

I bilen, skabbig som man är när man gått upp tidigt på morgonen och satt sig i bilen för att åka nån timme. Nu skulle vi i alla fall fika. Ägg och mackor!



Kissepause!



Efter tre timmars biltur var vi framme. Mange var glad!



Vi hann inte vara där i så många minuter innan vi vann ett sånthär.
Jag och mamma och Mange stod och spelade. Och vann inget choklad, lite truppna går vi där ifrån och träffar pappa (som varit försvunnen), lite lycklig, med ett kexchoklad i famnen, så hade han varit den personen som vunnit när vi spelade.



Vi körde radiobilarna, mammas favorit attraktion.



Vi åkte FlumRide, och blev blöta, men det regnade så det var vi ändå.



Vi åt på applåd. Ät så mycket pizza ni vill buffé.



Extremt söta i våra ponchos!












Vi hade kul i spegelhuset...gick vilse och sånt.



Vi tog platser till kvällens "händelse". Jag passade på att fota under deras
genrep och kom fram till atta brolle egentligen är rätt charmig/snygg...


...och att Ola är rättså ful/töntig.



Vissa andra tyckte inte som jag. De skrev "OLA" i pannan och hade senaste (fjortis)modet i håret.



Lotta på liseberg var slut, men vi hade roligt.
Det blev inte mycket karuseller åkta på grund av min illamånde, men trots det blev det 4 turer på balder.
En mysig dag helt enkelt!
På vägen hem var det en extremt trött hanna som sov som en stock!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0