Rampljuset

Vad vore en bal på slottet?
Jo, askungen det ska jag tala om för dig. Det var knappast tråkigt absolut inte långtråkigt utan bara alldeles underbart!

Att gå till frisören och bli ompysslad. Att se alla fina uppklädda. Bli fotograferad från alla håll och vinklar. Vara i rampljuset. Få komplimanger. Dricka gott vin och dyra drinkar. Dansa vals trots att man inte kan. Frack, kostym och klänningar. Lycka.
Varför föddes jag inte som prinsessa?

Gårdagens bal på Grand Hotell i Lund var så fin. Vädret var fint och allt var så bra. Det var friskolorna i Lund som fick glänsa lite extra, men tyvärr så gick dagen så hemskt fort och nu tillhör det ett av mina dyrbaraste minnen.
Jag bara längtar efter alla bilder som måste läggas upp!

Dagen såg ut ungefär såhär:
Frisören 12.00
Förfest 15.00
Gran Hotell mingel 17.00
Ingång/mat 18.30
Dans: 22.00
Efterfest: 00.30
Hamburgarstället: 02.00?
Hemma: 03.30


En vecka kvar till studenten och jag dör litegrann inombords.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0