Newspaper? What, I´m no swedish man?!

Sista veckan på praktiken nu då. Det kommer vara ganska tråkigt att komma tillbaka till skolan igen. Det kommer att vara segt. Hur som helst så är det ett härligt påsklov först. Jag ska njuta!

Jag börjar känna mig lite huslig, lagade pizza till familjen i fredags och idag fick jag vara kock än en gång och laga spagetti och köttfärssås. Där ser man, även Hanna kan agera vuxen någon gång. Jag har till och med börjat se charmen i att läsa och hitta nya recept. Har dessutom fått för mig att jag ska få ihop en fin receptbok, därför letar jag roliga förrätter, varmrätter och desserter som kan vara värda att spara och renskriva, testa och fotografera.

Jag får även berätta lite om maskeraden. Jag var ju som sagt rödluvan.

(ignorera skorna, de tillhör inte outfitten)

Jag var väldigt seg hela kvällen, såg inte det roliga i spriten, såg inget nöje med att umgås med människor alls egentligen. Kvällen blev tidig, och jag somnade bums när jag lagt mig till rätta i sängen.
Jag hade inte någon kamera med mig, men vi fotade däremot innan vi åkte så här är en bild på hur M och Pettson såg ut också.

 

M var flicka och Pettson var gubbe i träningsoverall

Nu ska jag lyfta på mitt arsel och ta mig ut i det fina vädret, för jag och M ska ut på promenad.

Ahh, juste, glömde ju förklara min rubrik. Jag fick i uppgift att fotografera personalen på min praktikplats. Där jobbar några polacker och när jag kom med kameran och penna och papper i högsta hugg så tittade en av dem på mig med stora ögon och skakade på huvudet och sa: Newspaper? What, I´m no swedish man?!
De hade sett mig fotografera de andra svenska arbetarna och trodde att jag kom från någon tidning som skulle göra något reportage. När jag berättade vad jag skulle göra log dem glatt och låtsades kamma sina skalliga hjässor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0