Drömmarnas värld

Hittade nyss en sida på google som är en typisk sida där man drömmer sig bort. Såklart handlar det om resor, och om en resa jag drömt om i hela mitt liv, jorden runt. När jag var liten trodde jag att man flög till varenda land i hela världen och att det bara var miljonärer som kunde åka på en sån resa. Tack och lov är det inte så. Hur som helst så såg jag att det inte behöver vara svindyrt (om man har lite realisktiska drömmar) och att det verkar ännu mer fantastiskt än vad jag tänkt tidigare. Jag såg att man kunde bygga ihop sin egen jorden runt resa och i samma sekund som jag såg det satte det fart i huvudet på mig. Här är några av ställena jag skulle vilja besöka (realistiskt eller inte, det är faktiskt härligt att drömma, och jag vet, detta hade blivit svindyrt)

Vi utgår från Köpenhamn -> New york -> Bahamas -> Florida -> LA & San Fransisco -> Venezuela -> Hawaii -> Nya zeeland -> Australien -> Tokoy -> Peking -> Hongkong -> Vietnam -> Kambodja -> Thailand (rest med buss/bil/båt, hur som helst, i thailand och upptäckt många underbara platser och öar) -> Malaysia -> Borneo -> Indien, New dehli och calcutta -> Sri lanka -> Egypten -> Kap staden -> Mauritius -> Kenya.
Sen hade jag varit nöjd, men jag lägger till lite Europa också. Det är alltid trevligt, men inte lika intressant.
Kanske, Italien -> Frankrike (tror i och för sig mest jag hade stört mig på detta landet, språket osv. Men man måste väl se Eiffeltornet). London ->Irland -> Island -> Hem

Det hade varit underbart, men jag måste nog vara lite miljonär för att kunna göra en sådan trip. Typiskt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kenya vore sååååå coolt att se!

2010-02-21 @ 16:39:00
URL: http://emlu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0