Den kan inte bara vara borta!

Igår blev min mobil stulen, man vill ju bara gråta. Jag saknar den, man har ju faktiskt en ganska stor del av sitt liv i den. Dumma jävel som stal den. Hur som helst så gör jag mig på bättre humör med en bok som jag köpte idag. Barns tankar om barn heter den.
Det är barn mellan 6-10 år som svarar på olika frågor, tillexempel:

Varför skaffar man barn?

"De säger att man är kär och skaffar barn när man ser
varandra djupt i ögonen. I så fall är jag nog kär i ett får" - Felix 8 år

Om föräldrar

"Jag bor hos mamma och hos pappa. Så jag bor i två hus.
Och min storasyster bor hos sin mamma och hos sin pappa,
och hennes pappa är min pappa med. Så det är lite krångligt" - Line 7 år

Om syskon

"Det är inte så jobbigt att ha en lillasyster. För det är bara en hundvalp." - Johan 9 år

Det är roligt att barn är så ärliga och säger precis det som kommer upp i huvudet den sekunden. Jag älskar att felix 8 år nog är kär i ett får:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0