Den skrämmande ensamheten

Hur kan det komma sig att ensamheten är så skrämmande. Jag som aldrig bott själv och som nu vaknar upp i en tom lägenhet, inga ljud från någon annan person. Ingen här. Det är faktiskt jobbigt. Det är många som säger att det är skönt, men det är nog någonting man måste lära sig. Att bli totalt självständig, göra alla sysslor själv och framför allt trivas med att bara umgås med sig själv. Jag kommer nog klättra på väggarna en period framöver men tillslut kommer väl även jag tycka att det kan vara skönt. Men just nu känns det lite tungt och väldigt skumt. Tystnaden går mig på nerverna. Tur att jag har min skrutt annars hade det varit tusen gånger jobbigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0