Naken översvämmning

Nu ska jag berätta någonting kul och jag hoppas ni kan föreställa er hur detta såg ut för då blir det ännu roligare. Som ni vet har jag varit sjuk men än på bättringsväg. Så jag tänkte, varför inte ta ett avslappnande bad, läsa en bok. Bada bort alla baciller och ha det najs med lite musik i bakgrunden. Jag hoppade ner i badkaret och hade det väldigt varm och skönt, och så hör jag nått konstigt ljud. Men inget hände och jag låg kvar. Mobilen ringde och jag svarade, hörde ljudet igen, ignorerade, pratade vidare, la på. Drog för draperiet och skulle duscha av mig. När jag var färdig med detta drog jag bort draperiet och vände mig om, gjorde en turban av handduken runt håret, tog den andra runt kroppen, samtidigt tänker jag något i stil med "vad fint och glansigt det ser ut att vara i hallen, måste vara ljuset" när jag ser en förtvivlad katt som inte vågar sätta sina tassar någonstans. Det är stopp i avloppet och hela badrummet och hallen är översvämmade. Panik! Slänger handduken på golvet, har kvar den andra på huvudet. Springer runt naken och hel galen tar fram fler handdukar, glider omkring, håller på att trilla. Hämtar mopp och hushållspapper. springer med totalblöta handdukar och droppar överallt. När allt vatten är borta går jag på avloppet, sitter miserabel mitt på badrumsgolvet (fortfarande naken med turban på huvudet) med avloppsdelarna i händerna, det luktar illa och börjar då inse att situationen är ganska komisk. Börjar skratta. Samtidigt försöker jag få loss den feta klump av hår som suttit på mitt huvud en gång i tiden. Lovar där var hår för en hel peruk och det är ett under att jag har hår kvar på huvudet. Nu efteråt är jag glad att ingen behövde skåda mig, en galen naken människa, med mopp och handdukar, turban som glider omkring. Katastrof. Kan säga att jag inte kände mig särskilt avslappnad efter det där badet, snarare tvärt om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0