ONE YEAR

För exakt ett år sedan flyttade jag (eller får väl skriva vi, för jag gick in i mitt första samboförhållande). Allting gick som bara den, så som det gör när man är ung och dum, nykär och vill att det ska hända någonting här i livet. Underbart eller hur? Trots att livet, ett år senare inte ser ut som det gjorde när vi hamnade här så är jag ändå hemskt nöjd. Jag känner mig fortfarande ny i stan och jag vet att Malmö har mycket att erbjuda mig framöver. Mycket händer på ett år, man vågar ju knappt ens tänka på vart man är eller vad man gör den 3 mars 2013.



Bilden hör egentligen inte ihop med flytten utan är från en tripp till stockholm i somras. Dock var jag väl ungefär såhär glad för ett år sedan. När man slaggade i sin nya säng i vardagsrummet innan man fått ordning på allt. Då man vaknade skit rädd varje gång man fick post tidigt på morgonen för att man inte var van vid brevinkastet. Man fick utbrott på malmös alla fiskmåsar som skrek och allt kändes sådär nytt, märkligt, fel, rätt och alldeles underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0